سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل چت

بیوگرافی حسین پناهی شاعر و بازیگر معاصر

بیوگرافی حسین پناهی شاعر و بازیگر معاصر

حسین پناهی بازیگر و شاعر بزرگ ایرانی متولد ششم شهریور ماه 1335 در روستای دژکوه چشم به جهان گشود .

حسین پناهی 2 رشته را دنبال کردند یکی دروس حوزوی در مدرسه آیت الله گلپایگانی در قم تمام کردند و همچنین 4 سال کلاس بازیگری و نمایش نامه نویسی را در مدرسه هنر آناهیتای تهران گذرانده است

 

بیوگرافی حسین پناهی شاعر و بازیگر معاصر

ماجراهای زیادی در تحصیل حسین پناهی وجود داشت که یکی از آنها دراوردن لباس روحانیت بود . چنانچه حسین پناهی به سفارش پدرشان در سال 1351 برای تحصیلات حوزوی عازم قم شده و بعد از اتمام دوره به لباس روحانیت ملبس شده و به دژکوه واقع در کهگیلویه و بویر احمد برگشت .

روزی زنی از ایشان یک مساله شرعی پرسید ! سوال خانم از حسین پناهی این بود که اگر فضله موش بر روغنی بریزد حکم آن روغن چیست ؟ این روغن حاصل دست رنج چندین ماه خانم بود و حسین پناهی از این ماجرا خبر داشت . در واقع پناهی میدانست که تمام روغن نجس شده است ولی به خاطر زحمتهای چندین ماهه ی خانم گفتند که کمی از روغن که به فضله آغشته شده برداشته و بقیه روغن پاک است .

به دلیل چنین مشکلاتی او نتوانست روحاینت را ادامه دهد و لباسش را دراورد و از خانواده خود نیز چندین سال طرد شد .

شغل دیگر حسین پناهی دبیری بود که در شهر شوشتر به شغل معلمی در سال 1354 پرداخت . در سال 1360 ایشان به شهر تهران رفتند . در پایتخت حسین پناهی در عرصه بازیگری موفق عمل کرد .

در سال 1361 اولین بازی تئاتر را انجام داد و در سال 1363 وارد تلویزیون شد که بعد از گذشت یکسال توانست در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران استخدام شود .

یکی دیگر از هنرهای حسین پناهی شاعری بود که اولین کتاب شعر خود را با نام " من و نازی " در سال 76 منتشر کرد .این کتاب در دنیا هم محبوب شد به طوری که به 6 زبان دنیا ترجمه شده است .

ازدواج حسین پناهی و خانم شوکت در سال 1356 رخ داد و فرزندان آنها 3 نفر به نام های لیلا ، آنا و سینا که به ترتیب متولد 57 ، 59 و 63 میباشند .

دکلمه های حسین پناهی نیز محبوبیت زیادی پیدا کرد به طوری که با صدا و لحن خاص خود سخنان زیبایی را میگفت و شنوندگان بسیاری برای خود جمع کرد . اما معرفیت اصلی حسین پناهی در سریال آژانس دوستی بود که در سال 1380 پخش شد . در کارنامه او علاوه بر کارگردانی و نویسندگی 80 فیلم و سریال وجود دارد . آخرین سریال ایشان هم با اسم روزگار قریب پخش گردید .

زمان مرگ حسین پناهی چهاردهم مردادماه سال 1383 میباشد که جسد او بعد از گذشت نزدیک یک هفته در خانه اش پیدا شد . پزشک قانونی علت مرگ ایشان را سکته قلبی عنوان کرد .

 

زندگی نامه حسین پناهی